Welcome - A bemutatkozó poszt

Olvasási idő: kb. 4 perc


Sziasztok!

Gondolkodtam, hogy szükség van-e egy klasszikus bemutatkozó posztra, ahol leírom, ki vagyok, mivel foglalkozom, hol születtem vagy hány éves vagyok. Nyilván nincs, ebben a legújabb projektemben ez most kevésbé fontos, a későbbiekben, azt hiszem, úgyis ki fog rólam derülni elég sok személyes információ is, de ez a blog elsősorban a könyvekről fog szólni. Éppen ezért úgy gondoltam, ebben a bemutatkozásban inkább arról mesélek kicsit, mit jelent nekem az olvasás, hogy szerettem bele a könyvek világába, mely műfajokban olvasok legtöbbet, pár szóban megemlítem majd azokat a könyveket is, amelyek a legnagyobb hatással voltak rám. Végül arról szeretnék még beszélni, honnan ered a blogom neve, mik a terveim vele a jövőben, hogyan fognak nagyjából felépülni a posztjaim.

Hm, azt hiszem, nehéz személyeskedés nélkül írni bármiről, mert már az olvasás iránti rajongás is ebbe a kategóriába sorolható, de sebaj. :) Gyerekkoromban ez még nem tudatosult bennem, de mára már pontosan látom, hogy az olvasás nálunk családi örökség. A szüleimen kívül több más felmenőmről is kiderült, hogy a könyvek szerelmesei voltak, és ami engem illet, én is már kisiskolás korom óta hódolok ennek a szenvedélyemnek. Nem emlékszem pontosan, mikor kezdődött, még arra sem, melyik könyvvel, csak pillanatok maradtak meg, és sok-sok könyvhöz fűződő érzelem.

Az, hogy melyik műfajok váltak a kedvenceimmé, mind egy-egy meghatározó könyvhöz köthetők. 

Az, hogy mai napig rajongok az ifjúsági regényekért, az Jules Verne Kétévi vakáció és Erich Kästner Két Lotti című regényének köszönhető, ezeket gyakorlatilag rongyosra olvastam gyerekként. Aztán persze az érzést csak erősítették az olyan remekművek, mint L.M. Montgomery Emily illetve Anne sorozata, később a Harry Potter vagy a Neveletlen hercegnő naplója és a Narnia krónikái

A klasszikusok közül Alexandre Dumas regényét emelném ki, méghozzá az egyik legeslegnagyobb kedvencemet, a Monte Cristo grófját. Biztos, hogy később lesz róla külön bejegyzés is, ahogy a másik nagy favoritról, A kis hercegről is. Aztán jöttek sorban az olyan szerzők művei, mint Jókai Mór, Mikszáth Kálmán, a Brontë-nővérek írásai. 

Aztán a romantikusok. Azt pontosan tudom, hogy anyukám ajánlására olvastam Jane Austen Büszkeség és balítélet című remekművét, azóta pedig menthetetlenül beleszerettem a romantikus regényekbe. Nehéz lenne felsorolni azt a többszáz romantikust, amit életem során olvastam, és még mindig teljesen elvarázsolnak. Szeretem a happy endet, az örök szerelmeket, az érzelgős jeleneteket... egy jó romantikus történet mindig kikapcsol, megnyugtat. Igen, szeretem a tündérmeséket, babakorom óta.

Végül az önsegítő könyvek. Mivel azóta, hogy először olvastam Andrew Matthews egyik önsegítő könyvét, abban a reményben, hogy tudok magamon változtatni, megszerettem a műfajt, szívesen tanulok és olvasok a témában, több-kevesebb sikerrel. Már, ami a gyökeres változást illeti. 

Hogy miért indítottam ezt a blogot most? Azt hiszem, mint a fentiek mutatják, végtelenül sokat tudok a könyvekről és az olvasásról regélni, szeretek róluk beszélgetni, fényképezni, rendezgetni őket. És mivel a könyvek és a fényképezés együtt is remekül működik, hirtelen felindulásból indítottam még februárban a bookstagram oldalamat, ibelieveinmyshelf néven. Az I Believe in My Shelf feliratot egyébként azt hiszem, egy pólómintaként láttam először, és már akkor nagyon megtetszett, így rögtön ez ugrott be, mikor nevet kellett választanom az új Instagram fiókomnak. Kézenfekvő volt, hogy most ebben az új projektben is remek választás lesz. 


A bejegyzéseimet úgy tervezem, hogy lesznek köztük friss olvasmányélmények, amelyekben egy adott könyv vagy könyvsorozat kapcsán írom le az érzéseimet, véleményemet, a levont tanulságokat, illetve lesz egy kinek ajánlom rész is hozzá és egy zenelista is, az amit olvasás közben hallgattam szekció. Lesznek listázós posztok, amelyek régebbi kedvenceimről vagy újraolvasott művekről szólnak majd, néha a legjobban várt újdonságokról, vagy tematika szerinti listákról is szeretnék írni, pl. karácsonyi kedvencek, adott időszakban olvasott könyvek. Tervezek majd nyereményjátékokat is, de egyelőre ezek csak a tervek. Egyébként nagyon örülnék a véleményeiteknek, akár ötleteknek is, miről olvasnátok majd szívesen tőlem. A posztok elején mindig lesz egy időmérő, amelyben meg fogom adni, mennyi idő alatt olvasható el a cikk.

Végül még egy kis bekezdés arról, miért választottam ezt a formát az olvasmányélményeim feldolgozásához. Van egy személyesebb blogom is, a Kockáspapír, amit többek között azért indítottam, mert az írásterápia fontos része az életemnek, kikapcsol, megnyugtat, felvidít. Erről ott gyakran szoktam írni, de mivel annak az elsődleges profilja nem a könyvek, így jobbanak láttam erről a témáról külön oldalt nyitni.

Köszönöm, ha olvastál, és nagy szeretettel köszöntelek a blogomon! Ha tetszett az írásom, kérlek, reagálj rá a Tetszett lehetőséggel, ellenkező esetben válaszd a Nem tetszett opciót. A Megjegyzéseknél pedig leírhatod a gondolataidat az új projektem vagy bármi egyéb kapcsán is.

Megtalálsz a blog Facebook oldalán is, örömmel látlak ott is!

Szép napot kívánok nektek,

Kriszti 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések