Karácsonyi TBR

Olvasási idő: kb. 4 és fél perc


Sziasztok!

Az igazság az, hogy amióta az eszemet tudom, karácsonymániás vagyok. Ez azt jelenti, hogy nagyjából egész évben számolom vissza a napokat december 24-ig, de szeptemberben már simán elkezdek karácsonyi Hallmarkos filmeket nézni, októberben boldogan sóhajtozva örülök meg az üzletekben az első karácsonyi dekorációknak, legkésőbb november elején feltetetem a férjemmel a fényfüzért az ablakba, aztán előszedem a karácsonyi mintás bögréimet és ruháimat. Persze tudom, idén másmilyen lesz a karácsony, talán szerényebb, kevésbé zajos. Cserébe talán meghittebb lesz ismét, hogy észrevegyük, az ünnep lényegét, ami nem a sok ajándék, hanem az, hogy örüljünk egymásnak, örüljünk az életnek. Ez mostanában talán fontosabb, mint eddig bármikor. 

A klasszikus hangulatot pedig elhozzák nekünk a filmek, és persze a könyvek. Ugye nem meglepő, ha azt mondom, odavagyok a karácsonyi történetekért? Mivel pedig éppen öt hét maradt karácsonyig, úgy gondoltam, innentől nagyrészt csak ünnepi témában fogok olvasni év végéig, úgyhogy most a posztomban, rendhagyó módon, a karácsonyi TBR (To Be Read) listámat állítom össze, ehhez tíz (plusz egy) könyvet választottam ki. 

1. Leiner Laura: Mindig karácsony

Az első könyv a listámon egy újraolvasás, Leiner Laura tavaly megjelent karácsonyi kötete, amely három különálló történetet mesél el, három lányról, akiknek látszólag semmi közük nincs egymáshoz, de titokzatos módon a sorsuk mégiscsak összefonódik. Ünnepre hangolódáshoz szerintem tökéletes olvasmány.

A könyv fülszövege a kiadó oldalán és a Molyos adatlapján olvasható.

2. John Green - Maureen Johnson - Lauren Myracle: Hull a hó

Az előzőhöz hasonlóan ez is újraolvasás, ez is ifjúsági, és ebben is három különböző ünnepi történet kapott helyet, három szerző tollából. Erre a kötetre kevésbé emlékszem, de azt tudom, hogy élveztem a hangulatát, kicsit giccses, kicsit szirupos, de néha-néha kell ilyen is. Ha jól emlékszem, itt is összefutnak a szálak a végén, de már nem vagyok biztos benne. Jó lesz újra elővenni, és lehet, a belőle készült filmet is sorra kerítem idén. 

A könyv fülszövege a kiadó oldalán és a Molyos adatlapján olvasható.

3. J. R. R. Tolkien: Karácsonyi ​levelek

Újabb úraolvasás, az egyik kedvencem, minden évben elolvasom, amióta megkaptam az egyik legjobb barátnőmtől. Tolkien, a nagy mesemondó levelei vannak összegyűjtve ebben a kötetben, amiket az évek során, Karácsony apó nevében a gyermekeinek írt. Szívmelengető, kedves sorok ezek, a karácsonyokról, amikor a mostanihoz hasonlóan, néha nagyon nehéz volt az élet (két háború közti időszak, 2. világháború kitörése). Mindig mosolyogva olvasom Karácsony apónak és segítőinek kalandjait az Északi-sarkon.

A könyv fülszövege a kiadó oldalán és a Molyos adatlapján olvasható.

4. Charles Dickens: Karácsonyi ének

Újraolvasás, de az utolsó közülük. Dickens klasszikusát millió feldolgozásban láttam, olvastam már, de két kedvencem van. Az egyik természetesen az eredeti történet, amelyet nagyon szeretek a gyönyörű Libris díszkiadásban újra és újra elővenni, a másik pedig a könyvből készült musical, az Isten pénze. Bár idén nem tudom megnézni az Operettszínház csodálatos előadásában, de jó visszagondolni rá, és a Youtube-videókkal nosztalgiázni.

A könyv fülszövege a Molyos adatlapján olvasható.

5. Szabó Magda: Daloljanak ​itt angyalok

A Libri egyik tavalyi, karácsonyi díszkötete. Mivel viszonlyag későn szereztem be, így tavaly már nem volt időm karácsony előtt olvasni, félretettem idénre. Kedvelem az írónőt, úgyhogy kíváncsian várom, milyen gondolatai vannak/voltak neki az ünnepről.

A könyv fülszövege a Molyos adatlapján olvasható.

6. Kosztolányi Dezső: Csodát nekem

A Libri egyik idei gyönyörű díszkötete, amely ünnepi verseket és prózákat tartalmaz. A Kosztolányival kapcsolatos ismereteim sajnos elég hiányosak, talán az egyetlen könyv, amit olvastam tőle, az a Gondolatok a nyelvről című írása, amit viszont nagyon élveztem. Ismeretségünk elmélyítéséhez azt hiszem, pont megfelelő lesz ez a kiadvány. 

A könyv fülszövege a kiadó oldalán és a Molyos adatlapján olvasható.

7. Karinthy Frigyes: Karácsonyi társasjáték

A Libri másik idei díszkötete. Kosztolányihoz hasonlóan, Karinthyval sem vagyok túl közeli kapcsolatban. Tőle ugyan több művet is olvastam: Tanár úr kérem, Így írtok tiAz emberke tragédiájaUtazás a koponyám körül, de az utóbbi annyira elborzasztott, hogy évek óta nem is próbálkoztam tovább az írásaival. Talán túl fiatal voltam, mikor olvastam, mindenesetre nagyon rossz emlékem maradt róla. Talán ezzel a kötettel meg tud győzni, hogy érdemes esélyt adnom neki. 

A könyv fülszövege a Molyos adatlapján olvasható.

8. Karen Swan: Karácsonyi parti

Amikor megtudtam, hogy a Titok Párizsban után újabb regénye jelenik meg magyarul az írónőnek, ráadásul karácsonyi, nem volt kérdés, hogy a polcomon a helye. Izgalmasnak tűnik, ráadásul a helyszín is mesés, már alig várom, hogy olvassam. Épp a napokban érkezett meg hozzám, és csodaszép.

A könyv fülszövege a kiadó oldalán és a Molyos adatlapján olvasható.

9. Jenny Colgan: Karácsony a Piciny Csodák Pékségében

Az írónő könyvsorozatának első része nagy kedvencem, és bár a második kötet kicsit csalódás volt számomra, a karácsonyi, harmadik részt nem hagyhattam ott a könyvesboltban. A külseje ráadásul gyönyörű, és olvastam róla néhány ígéretes véleményt. Jó lesz ismét kicsit Pollyval kalandozni Cornwallban. 

A könyv fülszövege a kiadó oldalán és a Molyos adatlapján olvasható.

10. Catherine Rider: Csók Rómában

A szerzővel való kapcsolatom a Csók New Yorkban című karácsonyi ifjúsági regényével kezdődött. Akkor még nem tudtam semmit róla, de a borító szerelem volt első látásra, és aztán a történet is nagyon tetszett. Azóta minden karácsonykor megjelent egy újabb rész, ezúttal Rómába utazunk. A londonit tavaly nem kedveltem annyira, de ez nem jelenti azt, hogy ne lenne kedvem Rómában kalandozni karácsonykor. 

A könyv fülszövege a kiadó oldalán és a Molyos adatlapján olvasható.

+ 1. Melody Carlson: A karácsonyi macska

Igazából ezt a könyvet tegnap este be is fejeztem, egy nagyon könnyed, aranyos karácsonyi mese, amit egy kedves molytárs játékán nyertem még tavaly. Úgyhogy nem TBR, de annyira jól esett a lelkemnek, hogy mindenképp szerettem volna, ha bekerül a listámba. 

A könyv fülszövege a kiadó oldalán és a Molyos adatlapján olvasható.

Nos, ennyi a terv, aztán meglátjuk, hogy s mint sikerül a karácsonyi olvasás idén. Nektek van kedvenc karácsonyi történetetek? 

Hangolódáshoz pedig a zenék, amiket ezúttal hallgattam:

    George Michael - December Song (I Dreamed Of Christmas)

    Little Mix - Love Me Like You

    Stefan Banica - I'll be home for Christmas

    ♫ Meghan Trainor - I'll Be Home

    Kylie Minogue - Only You (with James Corden)

    Bryan Adams - Christmas Time

    Budapest Bár - Ajándék

    Cargo - Colinda (Carols)

    ♫ Fezziwig víg dala (Isten Pénze musical)

    ♫ Azonképp ott fent (Isten Pénze musical)

    ♫ Ha újrakezdhetném (Isten Pénze musical)

    Isten pénze (Isten Pénze musical)

Köszönöm, ha olvastál, ezúttal külön örülök, ha megjegyzés formájában esetleg ajánlasz nekem romantikus, karácsonyi történeteket, de azt is értékelem, ha a vélemény szekcióban hagysz nekem visszajelzést.

Csodás hétvégét kívánok nektek!

Kriszti


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések