A-tól Z-ig Book Tag

Olvasási idő: kb. 4 perc

Sziasztok!

Néhány hónapja már, hogy egy kedves molytársam Kabódi_Ella meghívott ennek a book tagnek a kitöltésére, arra gondoltam, a mai bejegyzésemben ezt végre meg is teszem. Ezúton is köszönöm szépen, hogy gondoltál rám! :) Azt sajnos nem sikerült megtalálnom, ki az eredeti szerzője a book tagnek, mindenesetre neki is köszönet az ötletért, és alább olvashatók az én válaszaim.

A-tól Z-ig Book Tag

Író, akitől a legtöbbet olvastál

Azért ellenőriztem Molyon, de Sophie Kinsella, akitől majdnem mindent elolvastam. Néhány, eredeti, Madeleine Wickham néven írt, csak angolul megjelent könyvéhez nem volt csak szerencsém. Nagyon szeretem a regényeit, midegyik rendkívül szórakoztató, pont, ahogy szeretem. 

Érdekességképpen, a következő a sorban immár Leiner Laura, akinek a munkásságával csak tavaly ismerkedtem meg, de hamar a kedvenceim közé került. Persze a két írónő kapcsán az olvasásaim kissé talán csalókák, hiszen a köteteik egy jó része sorozat. Ha a nagyrészt önálló könyvek olvasását tekintenénk, akkor Joanne Harris és Jojo Moyes a két nyertes, ami nem meglepő, hiszen ők is a kedvenc szerzőim között vannak. 

Legjobb folytatás valaha

Talán a Csokoládés barackot mondanám ehhez, Joanne Harris Csokoládé sorozatának harmadik kötetét. Igazából nekem ez a rész a kedvencem a sorozatból, sőt, az összes olvasmányom toplistájában is előkelő helyen szerepel.

Mit olvasol jelenleg?

Még Szabó Magda Daloljanak itt angyalok című díszkötetét, amely tavaly jelent meg a Libri és a Jaffa kiadó gondozásában, és csodaszép karácsonyi írásokat tartalmaz. Mivel azonban lassan a végére érek, már elkezdtem közben Edith Eva Eger A döntés című önéletrajzi könyvét is e-könyvben olvasni. Ez utóbbit részben egy kihívás miatt választottam, de már régóta várólistás, sok jót hallottam róla, úgyhogy nagyon kíváncsi vagyok rá.

Milyen italt választasz olvasáshoz?

Nem jellemző, hogy tudatosan italt választanék az olvasáshoz. Előfordul, hogy van még a reggeli kávémból vagy maradt egy kis tea, akkor azt megiszom, de általában nem eszem vagy iszom olvasás közben.

E-könyv vagy papír alapú könyv?

Teljesen mindegy. Nyilván nagyon szeretem a gyönyörű, klasszikus nyomtatott köteteket, de nagyon praktikusnak tartom az e-könyveket, és szívesen olvasok mindkét formátumban.

Egy karakter, akivel randiztál volna

Valahogy nem jutott sose eszembe ilyesmi. Persze sok férfikaraktert kedvelek, de bármennyire rajongok pl. Mr. Darcy-ért, nem igazán tudnám elképzelni, hogy megiszunk egy kávét és beszélgetünk. Ellenben szívesen leülnék egy-egy íróval, hogy értekezzünk kicsit a hogyanokról és miértekről.

Rejtett gyöngyszem

George Călinescu A ​titokzatos lány. Hogy másnak mennyire gyöngyszem, nem tudom, de nekem azzá vált, amióta először ajánlotta anyukám. Nagyon szeretem. 

Egy fontos pillanat a könyves életedben

Hm, sok fontos pillanat van. Talán az egyik az, amikor először fejeztem be a legeslegkedvesebb könyvemet, a Monte Cristo grófját, a szüleim ajánlására, merthogy a közös kedvencük. Becsuktam, odamentem hozzájuk, és elmondtam, hogy mostantól a hármunk közös kedvencévé vált, és ez azóta sem változott. Szeretem az érzést, hogy ez összeköt minket. 

Egy másik hasonló kötődés pedig Thornton Wilder A teremtés nyolcadik napja című könyvével van. Amikor elolvastam, és elmeséltem anyukámnak, mennyire tetszett, kiderült, hogy a régen meghalt anyai nagyapámnak is a kedvencei egyike volt. Sajnos nem adatott meg a lehetőség, hogy beszélgessek vele róla, de legalább azóta a könyvről mindig csak ő jut eszembe. 

Most fejezted be

John Green - Maureen Johnson - Lauren Myracle: Hull ​a hó. Újraolvastam idén, aranyos karácsonyi kötet, hangolódásnak tökéletes.

Leghosszabb könyv, amit olvastál

Jó kérdés, szerintem ez is a Monte Cristo grófja

Legutóbbi könyv, amit késő estig olvastál

Kasie West: Szerelem karnyújtásnyira. 23:15-kor fejeztem be. :)

Legutolsó könyvvásárlásod

Egyszerre rendeltem őket...:

  • Kosztolányi Dezső: Csodát nekem 
  • Karinthy Frigyes: Karácsonyi társasjáték
  • Josie Silver: Lydia Bird két élete 
  • Bauer Barbara: A fekete rózsa
  • Karen Swan: Karácsonyi parti

Legrosszabb könyves szokásod

Nem tudom, van-e ilyenem. Az annak számít, hogy olvasás közben semmi másra nem tudok figyelni? A férjemnek biztos annak tűnik, mert nem figyelek olyankor rá. Meg talán az, hogy akkor is veszek egy csomó új könyvet, mikor tudom, hogy nem kéne, mert van bőven olvasnivalóm... 

Új megjelenés, amit a legjobban vársz

Most épp nincs ilyen.

Egy könyv, amiért menthetetlenül Fangirl/fanboy módra rajongsz

Talán A kis herceg? Amúgy nem, mert igazából semmi nincs a világon, amiért én ilyen formában rajonganék. 

Könyv, amit megbántál, hogy olvastad

Sorolhatnék néhány könyvet, amit nem szerettem vagy megszenvedtem vele, de ettől még nem igazán bántam meg, hogy olvastam. Minden könyv ránktalál valamiért, én ebben hiszek. És akkor talán megmaradt valami belőle a lelkem legmélyén, amitől olyanná váltam, amilyen vagyok, akár tetszett, akár nem.

Kedvelt hely olvasáshoz

Nincs különösebben kedvelt vagy nem kedvelt helyem. Bárhol szívesen olvasok, fotelben, ágyban, kádban, kertben, teljesen mindegy. Időm legyen, az sokkal fontosabb szempont. 

Egy könyv, amit többször elolvastál

Rengeteg ilyen van, de pl. Monte Cristo grófja, Büszkeség és balítélet, A kis herceg, A fekete tulipán, Jane Eyre, Kétévi vakáció, A két Lotti és még sok másik. 


Nos, ennyi volt, és a zene, amit ezúttal hallgattam:

Most nem sorolom a dalokat, a Sky Radio Christmas adót hallgattam, igazából ez a rádió azóta a kedvencem, amióta 2010-ben pár hetet Hollandiában tölthettem, és ott sokat hallgattam.

Köszönöm, hogy ismét velem tartottál, ha kedvet kaptál a book tag kitöltéséhez, tedd meg bátran! :)

Minden jót kívánok, és mint mindig, örülök minden visszajelzésnek!

Kriszti

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések