Halloween Book Tag

Olvasási idő: kb. 4 perc

Sziasztok!

Ez most nem a szokásos értékelős írás lesz, hanem közeledve Halloweenhez egy book tag posztot hoztam nektek.

Az eredeti book tag a Prológus blogon található. Itt olvashatjátok a bejegyzést.*

HALLOWEEN BOOK TAG

Töklámpás – Egy könyv, amiben az egyik szereplő egy igazi “tökfej”

Sebastian jutott elsőre eszembe Julie Caplin Egy krémes Párizsban című könyvéből, de ha már az írónőnél tartunk, legutbbi magyar megjelenésében a Románc az Adriai-tengerenben szereplő Nick is igazi tökfej. 

Meg mindenkitől elnézést, aki szereti, de nekem Ron Weasley is abszolút ez a kategória. Rajongok a Harry Potter könyvekért, de Ronnal sosem tudtam kibékülni.

Spooky Ghost – Egy könyv, amiben a főszereplő egy idő után már csak árnyéka önmagának

Amber az All together now – A remény turnébusza című Matthew Quick regényben. Bár a tragikus események után próbál újra magára találni, de szerintem a végére is csak félig-meddig sikerül. Ami a történtek fényében amúgy érthető, de most ő jutott hirtelen eszembe.

Frankenstein – Egy könyv, aminek a főszereplője igazi szörnyeteg, de a történetét megismerve megsajnáltad

Talán Mr. Rochester, bár abszolút az egyik kedvenc irodalmi karakterem ő, valójában nem feltétlen pozitív személyiség, legalábbis nem tudom, a valóságban akarnék-e olyan embert ismerni, mint ő. És ha már Brontë nővérek, akkor ne feledkezzünk meg az Üvöltő szelek Heathcliffjéről se.

Vámpír – Egy könyv, amiben igazi energiavámpír szereplő van

A Büszkeség és balítélet című csodában Mrs. Bennet. Nekem rögtön ő jut eszembe, ha energiavámpírokról van szó.

Haunted Haus – Egy könyv, aminek a világában soha nem élnél

Például a Crescent City, de ha már megemlítettem, valójában egyik fantasy világában se élnék. Mint korábban említettem, nagy kedvencem a Harry Potter sorozat, de valójában én a Roxfortos levelet se vártam sose, jó olvasni, de hogy mondjuk oda járjak iskolába? Köszönöm, én inkább maradok a mugli világban, épp elég nekem néha ezzel is megbírkózni.

Trick or Treat – Egy könyv, amiben nagy szerepe van az édességeknek

Itt ismét Julie Caplin könyve ugrott be hirtelen, az Egy krémes Párizsban, finomabbnál finomabb desszertek készülnek benne. De ha jól emlékszem, Veronica Henry Családi receptjében is nagy szerepe van az édességeknek is. Sőt, igazából a frissen olvasott Ali Hazelwood regényben is, ugyanis A szerelem képletében jelentős mindig az említése a sütőtökös "borzalmaknak". (A férfi főszereplőt idéztem, én amúgy szeretem a sütőtökös dolgokat.)

Witch – Egy könyv, amiben rosszul ítélték meg a főhőst

Ide megint csak a klasszikust tudom rögtön hozni, mégpedig a Büszkeség és balítéletet. De ez mondjuk túl egyszerű, úgyhogy legyen még egy kortárs chick lit is, az idei olvasások közül ilyen volt Milly Johnson tollából A pompás Mrs. Mayhew. Esetleg ide sorolhatnám a Familiárisok című könyvet is.

Skeleton – Egy történet, ahol “csontvázak vannak a szekrényben”

Lényegében a legfrissebb olvasásom is ilyen, Lucy Diamond Bármi megtörténhet című könyve. De ez megint egy chick lit kategória, gondolkodom egy kicsit borzongatóbb műfajú könyvön. Á, megvan, ismét egy nagy klasszikus, A Manderley-ház asszonya, szerintem tökéletes ehhez a ponthoz Daphne du Maurier műve.

Blood – Egy könyv, ahol minden a származás körül forog

Megint ismétlem önmagam, de őszintén szólva nekem csak a Harry Potter jut eszembe ide is, nem rémlik, hogy olvastam volna olyasmit, ahol ez ennyire központi téma lenne. Esetleg a holokauszt témájú olvasmányaim jöhetnének még ide, meg a rasszizmussal kapcsolatosak, de azokat inkább nem sorolom fel. Az idei olvasmánylistámról talán a Frannie Langton vallomásai lehetne megfelelő ehhez a ponthoz, de nem vagyok benne biztos.

Scream – Egy könyv, amitől legszívesebben ordítottál volna

Erre két örök válaszom van, az egyik Karinthy és az Utazás a koponyám körül, a másik pedig Márquez Száz év magánya. Életem két legborzasztóbb olvasmányélménye, sosem felejtem el azt a nyarat, mikor megszenvedtem velük. Btw, ez volt az az év, mikor buzgón nekiültem, hogy ezentúl minden kötelezőt becsületesen elolvasok. Az élmény örökre elvette a kedvem tőlük, úgyhogy se előtte, se azóta nem olvastam kötelezőt csak azért, mert kötelező. Ami tetszett, azt igen, amúgy nem.

De legyen egy új élmény is, ez pedig a Spanyol szerelmi átverés. Legyen elég annyi róla, hogy tényleg hatalmas átverés volt számomra. 


Ennyi lett volna, nagyon élveztem, köszönöm az élményt a Prológus csapatának, ha van kedvetek, töltsétek ki ti is!


Köszi, ha olvastatok, éééés Happy Happy Halloween!

Kriszti


*A képek forrása ezúttal a Pixabay.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések